FORSIDE

Trenere 1, tilpasset spillere og trenere med elite-erfaring

Til alle basketklubber

Trenere 1, tilpasset spillere og trenere med elitererfaring

For å motivere til treneroppdrag og tilrettelegge for trenerutdanning hos nåværende og tidligere spillere med eliteerfaring, har NBBF utviklet Trener 1- kurs tilpasset denne gruppen. Kurset legger til grunn høy basketfaglig realkompetanse og setter krav til minimum fire år som spiller på elitenivå. Dette kurset gjennomføres over én helg 14.-15. april og vi har svært god erfaring med dette fra fjorårets kurs.

Dersom dere har trenere, eller kanskje spesielt potensielle trenere i deres klubb som er i målgruppen til dette kurset så vil jeg gjerne oppfordre dere til å videresende informasjon om dette kurset. Vedlagt er invitasjon som inneholder alt av informasjon om tid, sted, timeplan og reisestøtte.

Kurset er tidligere annonsert på basket.no og facebook: https://basket.klubb.nif.no/nyheter/Sider/Trener-1-for-trenere-med-eliteerfaring.aspx

Har dere spørsmål til dette kurset er det bare til å ta kontakt.

Med vennlig hilsen

Torkild Rødsand
Trener- og dommerkoordinator
Norges Basketballforbund

(Denne epost er sendt til alle basketballklubber i Norge, og til klubbens registrerte epostadresse)

Årsmøte for medlemmer i Hop BBK – Onsdag 21. mars – Saksliste

Årsmøte på Hop Ungdomsskole – onsdag 21. mars 2018 – klokken 19:00

Saksliste:

  1. Godkjenne de stemmeberettigede (medlemmer som har betalt kontigent og som er over 15 år)
  2. Godkjenne innkallingen, saksliste og forretningsorden
  3. Velge sekretær samt 2 representanter til å underskrive protokollen
  4. Behandle årsmeldingen i Hop BBK
  5. Behandle regnskapet for 2017 i revidert stand (er under revidering nå)
  6. Behandle innkomne forslag – pr dd ingen
  7. Fastsette medlemskontigent – denne foreslås uendret
  8. Vedta budsjett for 2018
  9. Behandle Hop BBKs organisasjonsplan
  10. Foreta følgende valg:
    1. Styremedlemmer og ny styreleder
    2. Revisor – Elin Tallaksen har sagt seg villig til gjennvalg
    3. Valgkommitè med 3 medlemmer hvorav 2 fra styret som går ut av styret neste år + 1 representant som som blir valgt eller som blir gjennvalgt i år og er med i styret etter sesongen 2018/2019.

De av medlemmene som ønsker tilsendt papirer i forkant av møtet, send en mail til post@hopbasket.no

Velkommen til Årsmøtet.

Friday Basket Ball Crazy Fredag 16. Mars 2018 – 2 grupperinger !

Vi inviterer alle Hop BBK Jenter og Gutter født i  2006 tom 2010

Fra kl 17:30 til 19:30 I Hophallen.

Her blir det høy musikk, kamper, konkurranser, pizza & dansing, og ingen voksne som kikker inn døren.

Vennligst hent barna kl 19:30.-  For de som skal gå hjem vennligst avtal at de går sammen med noen.

All vanlig trening utgår denne dagen.

Ta gjerne med en venn eller venninne som kunne tenke seg å begynne å spille basket på Hop.

Vi inviterer alle Jenter og gutter født i 1997 tom 2005

Friday Basket Ball Crazy Fredag 16 Mars 2018 kl 19:30 til 22:00 I Hophallen.

Her blir det høy musikk, kamper, konkurranser, pizza & dansing, og ingen voksne som kiker inn døren.

Vennligst hent senest kl 22:00. De må være ute av bygget 22:00, for da går alarmen på.

For de som skal gå hjem, vennligst avtal og gå sammen med noen, det er sent og mørkt.

All vanlig trening utgår denne dagen.

Alle loddbøker må leveres inn !  Vi skal ha trekning på Fredag i hallen 🙂

Vennligst bidra med kr 75 for hver deltaker for pizza til konto 9521.18.366.96. Angående Pizza – gi beskjed ang gluten allergi etc. – post@hopbasket.no

INNKALLING TIL ÅRSMØTE I HOP BASKET

Styret innkaller herved til årsmøte i Hop Basketball klubb.

Årsmøtet avholdes den 21. mars 2018 kl 1900 på Hop Ungdomsskole.

Saker som et medlem ønsker å tatt opp på årsmøtet, må sendes styret senest 7. mars til post@hopbasket.no

Fullstendig sakliste med alle saksdokumenter vil bli gjort tilgjengelig for medlemmene senest én uke før årsmøtet på.

For å ha stemmerett må medlemmet ha fylt 15 år, vært medlem av idrettslaget i minst én måned, og ha betalt kontingenten. Medlemmer under 15 år har møte- og forslagsrett. For mer informasjon om stemmerett, valgbarhet, forslagsrett mv., se idrettslagets lov § 5 til § 8.
Velkommen til årsmøte!

Med vennlig hilsen

styret i Hop Basketballklubb

Regionssamling for Gutter U13 tom U15 – 17. – 18. Februar – Olsvikåsen

Region Vest inviterer alle gutter til regionsamling for:

U-13 (født 2005)
U-14 (f.2004)
U-15 (f.2003)

17-18. Februar i Olsvikåsen, Olsvikåsen 152, 5183 Olsvik.

Treningstider Lørdag og Søndag :
U-15M 10:00 – 11:30
U-14M 11:30 – 13:00
U-15M 13:00 – 14:30
U-14M 14:30 – 16:00
U-13M 16:00 – 17:30

Vi håper på å se mange deltakere fra de ulike aldersklassene.
Det er åpent for alle som ønsker å delta. Dette er en gylden mulighet for spillere å få ekstra trening av dyktige trenere i regionen.

Dato for neste samling:
17-18.03 U-13, U-14, U-15 gutter

Regionslagstrening 10. + 11. Februar i Olsviksåsen – JENTER

REGIONSLAGSTRENING – J2003 tom 2005

Region Vest inviterer alle jenter til regionsamling for:

U-13 (født 2005)
U-14 (f.2004)
U-15 (f.2003)

10-11. Februar i Olsvikåsen, Olsvikåsen 152, 5183 Olsvik.

Treningstider Lørdag og Søndag :
U-15K 10:00 – 11:30
U-14K 11:30 – 13:00
U-15K 13:00 – 14:30
U-14K 14:30 – 16:00
U-13K 16:00 – 17:30

Vi håper på å se mange deltakere fra de ulike aldersklassene.
Det er åpent for alle som ønsker å delta. Dette er en gylden mulighet for spillere å få ekstra trening av dyktige trenere i regionen.

Dato for neste samling:
10-11.03 U-13, U-14, U-15 jenter

Hallansvar i Hophallen – oversikt og gjøremål :-)

Gi beskjed snarest om dere ikke skal ha kafè/kiosksalg slik at noen andre kan få benytte seg av dette – post@hopbasket.no

Arrangøransvaret står på dere uansett. I kiosken kan en benytte en av foreldrenes vipps og det ligger en prisliste på vår nettside.

Her er en kort liste over ting som må gjøres dagen for ansvaret. Sjekk etter evt kampendringer i appen. Finn kampen ditt lag skal ha, trykk på den, rull ned til Sted, og trykk på linken ved siden av anlegg, Hop Skole Basketballhall, velg så kamper, der vises kampene som er den dagen.  Les gjennom informasjon for foreldre i linken der star det som du trenger når du skal ha arrangøransvar, foreldrevett, dugnad og lignende.

http://hopbasket.no/for-foreldre/

Før første kamp:

  • Hallen og hoveddøren skal være åpen og tilgjengelig for spillerne MINST en halvtime før kampstart
  • Ansvarshavende skal være tilstede når hallen åpnes en halv time før første kamp begynner, jeg anbefaler at det er flere som stiller og får satt alt i gang
  • Sjekk at utstyret i sekretariatet er på plass – tidtakerpanel, rett type kampskjema, røde- og svarte kulepenner, stoler og bord, samt retningspil
  • Sett ut stoler og benker til lagene
  • Sett ut stoler til publikum langs langveggen
  • Sett ut bord og stoler i gangen til Kafe
  • Mopp gulvet i hallen før alle kommer.
  • Sjekk i forkant av arrangementet at det minst en som har fått opplæring i brannvern

 

Mellom kampene:

  • Sørg for at det ser pent og ryddig ut i gang og hall, plukk opp evt boss som blir liggende
  • Mopp gulvet i hallen, det er svært støvete og gir bedre grep for spillerne

Etter siste kamp:

  • Rydd alt på plass, er kamp neste dag kan stoler og bord stå,
  • Kjøkken ryddes og benker tørket av
  • Rydd garderober og ta ut boss og sett det på vaskerommet
  • Ligger det baller igjen i hallen legg de på kjøkkenet eller i rommet med stolene
  • Sjekk at alle er ute, dører er lukket og lys slått av.
  • Mopp gulvet etter siste kamp!

Det er hver spiller som er ansvarlig for å ha med seg ispose, sportstape etc. dersom det er behov for dette. Vi har et lite utvalg av plaster.

Det vil bli satt opp en beredskapsplan på kjøkkenet.

Husk og ta godt imot våre gjester☺